پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان دزفول

Mosque Emam Jafar Sadegh
پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان دزفول

بسم رب الحسین (ع)
عشق یعنی یک خمینی سادگی
عشق یعنی با علی دلدادگی
عشق یعنی لافتی الا علی
عشق یعنی رهبرم سید علی
شادی روح امام و شهدا و صلحا اجمعا صلوات ....

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
لبیک یا امام

پایگاه بسیج مسجد امام جعفرصادق(ع)

هیئت امناء مسجد امام جعفرصادق(ع)

جــــامعــه فـرهنگــــی جـعـفـریــــــون

جناح مومن و انقلابی شهرستان دزفول

آخرین نظرات
  • ۹ مرداد ۹۵، ۲۰:۲۴ - محمد آذرکار
    ++
  • ۱۳ تیر ۹۵، ۱۷:۰۲ - علی اکبر حاتمی جراح
  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - محمد زاهد

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاهها، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی، با ترسیم اهداف بیست ساله نظام اسلامی برای دستیابی به جایگاه ایرانی «مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار»، دانشگاهها را پایه و اساس این اهداف والا برشمردند و تأکید کردند: «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاهها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاهها و دانشجویان»، و «نقش آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تأکید مجدد بر اینکه برگزاری جلسات با اساتید دانشگاهها، به منظور احترام و تکریم علم و استادان علم است، به مجاری ارتباطی متعدد خود با دانشگاهیان، نخبگان علمی و دانشجویان اشاره و خاطرنشان کردند: برگزاری چنین جلساتی، علاوه بر نمادین بودن، تصویر اجمالی از فضای گفتمانی، علمی و فکری دانشگاهها ارائه می کند.

دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و اعضای جامعه دانشگاهی کشور

حضرت آیت الله خامنه ای سپس، نگاه به آینده کشور را از دغدغه های دانایان، خردمندان و نخبگان هر کشور برشمردند و گفتند: ترسیم چشم انداز آینده از آن جهت مهم است که اداره کشور در سالهای آینده بر عهده دانشجویانی است که اکنون در دانشگاهها مشغول تحصیل و تلاش علمی هستند.
ایشان این موضوع را نشانگر اهمیت جایگاه اساتید و مسئولان دانشگاهها دانستند و خاطرنشان کردند: زنجیره علم و معرفت از آموزش و پرورش تا دانشگاه، وظیفه اصلی برای تحقق آینده مطلوب کشور را برعهده دارند.
رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سوال که برای ایرانِ پس از ۲۰ سال، چه آینده مطلوبی متصور است، افزودند: اگر آینده مطلوب مورد نظر، ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار باشد، ضروری است دانشگاهها آراسته به این شاخص ها باشند و نسل جوان را معتقد و مومن به این عناصر تربیت کنند.

دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و اعضای جامعه دانشگاهی کشور
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر در دانشگاهها به این شاخص ها اهمیت داده نشود، در آینده، ایرانی وابسته ، از لحاظ فرهنگی رها شده، مبتلا به گسست های اجتماعی و قومی و مذهبی و سیاسی، و دارای حاکمیت اشرافی را شاهد خواهیم بود.
ایشان خاطرنشان کردند: نتیجه چنین آینده ای، کشوری خواهد بود با قله های ثروت در کنار دره های بدبختی و نابسامانی و محرومیت که نمونه بارز آن جامعه امریکا یا وال استریت امریکایی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در چنین آینده ای، همه اقشار جامعه از رفاه برخوردار نخواهند بود و کشور، درواقع وال استریت ایرانی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: به همین دلیل است که من همواره تأکید بسیار زیادی بر موضوع دانشگاهها، اساتید و وزرای علوم دارم زیرا رسیدن به آینده مطلوب ایران، نیازمند تربیت انسانهایی عالِم، صبور، مجاهد فی سبیل الله، کاربلد و شجاع است که این افراد عمدتاً در دانشگاهها پرورش می یابند .
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به بیان الزامات تربیت چنین جوانانی در دانشگاهها پرداختند و افزودند: «پیشرفت علمی»، «انضباط اخلاقی»، «خویشتنداری دینی»، «بصیرت سیاسی» و «ایجاد احساس هویت و افتخار» در محیط دانشگاهها، از الزامات این کار مهم است.
ایشان درخصوص «پیشرفت علمی»، بر لزوم افزایش سرعت رشد علمی تأکید کردند و گفتند: من چندی پیش نیز درخصوص کاهش سرعت رشد علمی تذکر دادم زیرا سرعت کم شده است و برای جبران فاصله عقب ماندگی علمی چاره ای جز افزایش سرعت رشد علمی وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات برخی صاحبنظران درباره کاهش سرعت رشد علمی در غرب، خاطرنشان کردند: اگر در غرب سرعت رشد علمی کاهش پیدا کرده به این دلیل است که آنها از بیشتر ظرفیت های خود استفاده کرده اند اما ما باید عقب ماندگی شصت یا هفتاد ساله خود را که بوسیله حکومتهای خائن و غافل بوجود آمده، جبران کنیم تا بتوانیم در این مسابقه جهانی خود را به سطوح بالا و قله ها برسانیم.

دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و اعضای جامعه دانشگاهی کشور

حضرت آیت الله خامنه ای به نقش اساتید در ایجاد و تقویت «هویت ایرانی و اسلامی» در دانشجویان اشاره کردند و گفتند: استادان با بیان پیشرفتهای کشور در عرصه های هوا فضا، نانو، هسته ای، زیست فناوری و پزشکی، می توانند احساس هویت را در دانشجویان بوجود آورند.
ایشان با تأکید بر اینکه ایجاد هر نوع احساس حقارت و واگرایی در دانشجویان، خیانت محسوب می شود، افزودند: دانشجویان باید همواره به ایرانی بودن و مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه ما در زمینه پیشرفتهای علمی عقب ماندگی تاریخی داریم اما با تلاش و انرژی جوانان با استعداد کشور می توانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای به گزارشهای برخی پایگاههای استنادی و مجلات معتبر دنیا درخصوص پیشرفتهای علمی ایران اشاره کردند و افزودند: در این گزارشها به پیشرفتهای علمی ایران با عباراتی همچون «پیشرفتهای ایران خیره کننده است»، «ایران قدرت نوظهور علمی است»، «ایران به دنبال تبدیل اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور است»، و «پیشرفتهای ایران در سلولهای بنیادی، علوم هسته ای، هوا – فضا، تبادل انرژی و فناوری اطلاعات» اشاره شده است که باید این واقعیت ها به نسل جوان منتقل شود تا آنان ضمن احساس هویت ، به ایرانی بودن خود نیز افتخار کنند.
ایشان، سخن نوِ نظام اسلامی در عرصه مردم سالاری را نیز یکی دیگر از افتخارات برشمردند و تأکید کردند: نظام اسلامی ایران تنها حکومتی است که مردم سالاری را همراه با اسلام و معنویت ارائه کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مردم سالاری غرب، در واقع حزب سالاری است و احزاب در غرب بیشتر از آنکه یک شبکه گسترش یافته در میان مردم باشند، باشگاههای سیاسی متشکل از برخی سیاستمداران و سرمایه داران هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر این واقعیت های افتخار آمیز به جوان دانشجو گفته شود، او دیگر دچار حس واگرایی نخواهد شد و اگر هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، قطعاً باز خواهد گشت زیرا احساس هویت و افتخار می کند.
ایشان درباره هویت اسلامی در دانشگاهها نیز افزودند: مسئولان دانشگاهها باید در مقابل هر اقدام و موضوعی همچون اردوهای مختلط که هویت اسلامی دانشگاهها را خدشه دار می کند، حساس باشند و با آن برخورد کنند.
بصیرت سیاسی و سیاست در دانشگاهها یکی دیگر از الزامات دستیابی به ایرانی با آینده مطلوب بود که رهبر انقلاب اسلامی درخصوص آن گفتند: من همواره بر کار سیاسی در دانشگاهها تأکید داشته ام و حتی سالها پیش گفتم، " خدا لعنت کند کسانی را که بساط فکر و کار سیاسی را در دانشگاهها جمع کردند».
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مسئولان آن زمان، از این عبارت بسیار ناراحت شدند ولی عقیده آنها جلوگیری از کار سیاسی در دانشگاهها بود، اگرچه این روزها ریاکارانه حرفهای متفاوتی درباره دانشگاهها می زنند.
ایشان با تأکید بر اینکه محیط دانشگاه، محیط تضارب آرا و بحث و چالش است، خاطرنشان کردند: وجود این فضا برای دوران پرانرژی دانشجویی اشکالی ندارد اما اشکال آنجا است که از این محیط برای مخالفت با انقلاب و ارزشهای انقلابی بهره برداری شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: وجود گرایش های مختلف سیاسی در دانشگاهها مانعی ندارد اما مسئولان دانشگاهها اعم از مدیران ارشد وزارتخانه و رؤسا و اساتید باید همواره مدافع و هدایت کننده فضای چالشی دانشگاهها به سوی مبانی و اهداف  انقلاب اسلامی باشند و به هیچ وجه نباید از گرایش های مخالف انقلاب حمایت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند.
ایشان با اشاره به برخی گزارشها مبنی بر گرایش به سوی جانبداری از جریانهای مخالف نظام، در برخی دانشگاهها خاطرنشان کردند: مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلاب نشود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: وجود فضای انقلابی گری و تدین و یاد و نام امام (ره) از الزامات حتمی در دانشگاهها است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته نباید در دانشگاهها فضای اجبار و زور و امنیتی بوجود آید بلکه باید فضای انقلابی و تدین را با کار طبیبانه و خردمندانه بوجود آورد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه خطاب به مسئولان آموزش عالی و دانشگاههای کشور بیان کردند.
«حفظ روحیه امیدواری و نشاط در محیطهای علمی و تحقیقاتی»، «اهمیت دادن به علوم پایه»، «هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای کشور»، «لزوم تبیین نقشه جامع علمی برای دانشگاهیان و تبدیل آن به برنامه» و «تأکید بر علوم انسانی اسلامی» از توصیه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای به مسئولان بود.
«اهمیت دیپلماسی علمی» توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بیان و در عین حال تأکید کردند: دیپلماسی و ارتباطات علمی مهم است و با آن موافق هستیم اما باید هوشیار باشیم که فریب نخوریم و بستر ارتباطات علمی به دریچه‌ای برای نفوذ امنیتی تبدیل نشود، زیرا دشمن از هر وسیله‌ای از جمله ارتباطات علمی برای نفوذ استفاده می‌کند و این اتفاق در گذشته اتفاق افتاده است و اکنون نیز در مواردی دیده می‌شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز عزت ملی و گره گشای نیازهای فعلی دانستند و گفتند: برخی می گویند با تأکید های مکرر بر عزت ملی، چگونه می خواهید نیازها و مشکلات فعلی جامعه را برطرف کنید که در پاسخ باید گفت: تنها راه علاج، اجرای واقعی و صحیح سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
«اهمیت و اصل دانستن کار فرهنگی در دانشگاهها» توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی بود.
ایشان افزودند: البته کار فرهنگی به معنای برگزاری کنسرت و یا حرکات موزون در دانشگاهها نیست، بلکه مسئولان باید میدان را برای دانشجویان و اساتید ارزشی باز، و ذهنها را با فرهنگ اسلامی و انقلابی آشنا کنند.

دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران و اعضای جامعه دانشگاهی کشور
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین خطاب به اساتید انقلابی به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم تأکید کردند: وظیفه شما نیز نقش آفرینی واقعی و جدی است زیرا شدت جنگ نرم دشمن نسبت به  سال های گذشته چند برابر شده است.
«پرهیز از حضور و به‌کارگیری عناصر نامطمئن در دانشگاهها» توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید و خاطرنشان کردند: کسی که به هر بهانه‌ای مانند انتخابات و امثال آن، نظام را به چالش می‌کشد، نامطمئن است و صلاحیت حضور در دانشگاهها را ندارد، همانگونه که هیچ کشوری اجازه به چالش کشیدن نظام حاکم بر آن، را نمی‌دهد.
 در ابتدای این دیدار جمعی از اساتید، صاحبنظران و متخصصان حوزه های علوم مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی در سخنانی پیشنهادها و نظرات خود را در مسائل مختلف بیان کردند.
آقایان:
-    دکتر حسین بلندی، دکترای مهندسی برق و دانشیار دانشگاه علم و صنعت
-    دکتر مسعود درخشان، دکترای اقتصاد و استاد دانشگاه علامه طباطبایی
-    دکتر مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
-    دکتر محمدرضا پاکروان، دکترای مهندسی برق و دانشیار دانشگاه شریف
-    دکتر حسینعلی قبادی، دکترای ادبیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس
-    دکتر توکل حبیب زاده، دکترای حقوق بین الملل و استادیار دانشگاه امام صادق (ع)
-    دکتر علی اکبر فرهنگی، دکترای مدیریت و استاد دانشگاه آزاد اسلامی
-    دکتر هادی آجیلی، دکترای روابط بین الملل و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
-    دکتر جعفر مهراد، دکترای تخصصی سیستم ها و استاد دانشگاه شیراز
و خانم ها:
-    دکتر زینب کدخدا، جراح دندانپزشک و دانشیار علوم پزشکی تهران
-    دکتر سوسن قهرمانی، دکترای آموزش زبان و دانشیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا
بر محورهای زیر تأکید کردند:
-    جایگاه علم فضا در فناوریهای نوین و توانمندیهای کشور در این عرصه
-    ضرورت همخوانی سیاستهای دولت بویژه در بخش واگذاری اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی به شرکتهای خارجی، با سیاستهای اقتصاد مقاومتی
-    اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخشهای مختلف کشور
-    نقش و جایگاه فناوری اطلاعات و شرکتهای فناور در تولید علم و ثروت
-    ضرورت تأسیس قرارگاه مرکزی جهادی برای ارائه خدمات پزشکی و سلامت در مناطق محروم
-    لزوم استفاده از مبانی دینی و فقهی برای تدوین چارچوب های نظری حقوق بشر اسلامی و ارائه گزارش سالانه حقوق بشری
-    اهمیت درک شیوه ها و لایه های پنهانی گسترش زبان انگلیسی در کشورهای هدف و لزوم چارچوب صحیح برای آموزش زبانهای خارجی
-    ضرورت باز تولید نظری و عملی گفتمان انقلاب اسلامی در دو بُعد داخلی و خارجی با رویکرد کارآمدی نظام اسلامی

در پایان این دیدار اساتید دانشگاهها نماز مغرب و عشا را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه و روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

استاد حمید سبزواری شاعر بزرگ انقلاب اسلامی درگذشت ...

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ

زندگی‌نامه

حمید سبزواری، در ۱۳۰۴ در سبزوار زاده شد. پدرش، «عبدالوهاب»، پیشه‌ور ساده‌ای بود که قریحهٔ شعری داشت. جدش، ملا محمدصادق ممتحنی، شاعری بود که «مجرم» تخلص می‌کرد و آثارش در سفری به مشهد و در حملهٔ راهزنان به یغما رفت.[۱] وی در ۱۳۳۱ ازدواج کرد و یک سال بعد از ازدواج، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برای حمید گرفتاری‌هایی به وجود آورد و او تحت تعقیب قرار گرفت. سبزواری مدتی متواری بود و مدت زمانی را در اسفراین مخفی شد.

وی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

نوجوانی

سبزواری، قبل از مدرسه، قرآن را در خانه و نزد مادرش آموخته‌بود. او بعداً به مدرسهٔ شیخ حسن داورزنی رفت.[۲] وی در دوره نوجوانی در سبزوار زندگی می‌کرد. در سبزوار کتابفروشی به نام خسروی شعرهای حمید را چاپ کرده و فروخت. حمید می‌خواست این کار را در تهران نیز انجام بدهد لیکن در آن زمان موفق به این کار نشد.[۳]

اساتید و مربیان

پدر و مادر حمید اولین اساتید وی بودند. او جامع المقدمات را نزد میرزا حبیب جوینی خوانده‌بود. حاج آقا محمدعلی محمدی نیز از دیگر استادان وی بود.[۴]

فعالیت‌ها

نوجوانی وجوانی سبزواری در دوران حکومت رضاشاه پهلوی گذشت و تحولات این دوره بر روحیه وی تأثیر گذاشتند. چهارده‌ساله بود که سرودن شعر را آغاز کرد. در آن سنین از روی کنجکاوی به احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف سر می‌زد تا با آرا و نظرات آن‌ها آشنا شود.[۵]

حمید سبزواری پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ متواری و مخفی شد. بعداً خود را به شهربانی سبزوار معرفی کرد و چهار سال در وضعیت بلاتکلیفی و تعلیق طی کرد تا سرانجام تبرئه شد.[۶]

مهمترین فعالیت سبزواری، شاعری است. شعر او را شناسنامهٔ زمانمند انقلاب نامیده‌اند زیرا کمتر حادثه یا رویدادی بعد از انقلاب روی داده است که انعکاس آن در شعر او نیامده باشد.[۷]

حمید بعد از انقلاب، ضمن کار در بانک تجارت، برای انقلاب اسلامی شعر و شعار می‌ساخت که در راهپیمایی‌ها و نماز جمعه خوانده می‌شد. یکی از این شعرها «آمریکا، آمریکا، مرگ به نیرنگ تو» بود.

کمی بعد بازنشسته شد و به صدا و سیما رفت و از آن زمان در شورای شعر مشغول به کار شد.

مشاغل

سبزواری ابتدا به شغل معلمی مشغول بود. بعد از حوادث مرداد ۱۳۳۲ از وزارت آموزش و پرورش اخراج شد. وی مدتی در شرکتی که سنگ معدن استخراج می‌کرد در اطراف سبزوار و شاهرود کار کرد و مدتی را نیز با اجاره حمام در سبزوار گذراند. بعدها کارمند بانک بازرگانی (بانک تجارت پس از انقلاب) در تهران شد و سپس به شاعری روی آورد.[۸]

درگذشت

حمید سبزواری، بامداد ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی به دلیل کهولت سن و وخامت بیماری در بیمارستان آسیا تهران درگذشت.[۹]

آثار

  • سرود درد
  • سرود سپیده
  • سرودی دیگر
  • تو عاشقانه سفر کن
  • بانگ جرس

روزه خواری ممنوع

| دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۳ ب.ظ

شهید عزیزا... ادیبی پور

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵ ب.ظ

وصیتنامه برادر شهید عزیزالله ادیبی پور:

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص

خدا دوست دارد کسانی را که در صفهای منظم با اراده آهنین جهاد می کنند در راهش .

دوست دارم از نقطه ای حرفم را بر روی کاغذ بیاورم که دلی پر از شوق به الله و جهاد در راهش و بالاخره عشق به شهادت دارم و دعا می کنم که خداوند در هنگام عمل به من ارادة آهنین و اراده ای همچون اراده شیر خدا، حضرت علی (ع)، بدهد تا بتوانم در جبهه حق علیه باطل با آخرین نیرویم و تا آخرین قطرة خونم از مرزهای اسلام و دینم و کشورم و شهرم و میهنم دفاع کنم.

الان که دارم با شما حرف می زنم بعد از اولین درگیری می باشد که خیلی شدید بوده است و من با یاری خدا توانستم یک مزدور آمریکایی را که یک برده است و جبهه ای، روبروی جبهه حق داشته است به دیار جهنم بفرستم. امیدوارم که این عمل من خالصانه باشد. اینجا جای نا امنی است و یکی ازخانه های اشرافی را اشغال کرده ایم، مردم خرمشهر تمام خانه ها را گذاشته و فرار کرده اند و حق هم داشته اند چون شب و روز بر سر شهر خمپاره می اندازند و در اولین درگیری برادرهای ما خیلی رشادت و شجاعت به خرج داده بودند و توانستیم عراقیهای کافر را تا حدودی عقب برانیم. درگیری شهری بود .

برادر؛ اگر یکدفعه شهید شدم که آرزویم این است، دوست دارم شهادتم، شهادتی باشد که فایده ای داشته باشد و دوست دارم کشته شدن من باعث بارور شدن و آبستن زندگیهای دیگر باشد. برادر؛ دانسته باش که من کاملاً آگاهانه و از روی اسلام، راهم را انتخاب کرده ام و هیچ بر من نبود که مرا راهی جنگ با دشمن کند. راستی این را میدانی که دشمن با تمام سـلاحهای خود خـیلی بیش از آنکه ما فکر می کردیم ضعیف وناتوان است و هـیچ نمی تواند خللی بر ایـمان مردان جـنگجوی خـدا بیاورد و روحیه آنها را تضعیف کند، هنوز اولین درگیریم یادم می آید که چقدر با شجاعت و پر قدرت جلو رفتیم و دشمن را عقب راندیم، من لحظه به لحظه شهادت را حس می کردم و لحظه به لحظه دعا می کنم که خداوند گناهان و سر افکندگی های ما را ببخشد و ما را بیامرزد و بهشت را نصیب ما گرداند

وصیت من به خانواده ام این است که هر وقت شهید شدم به خانواده ام تبریک بگویید تا خانواده من خوشحال شوند و دعا می کنم شهادت من زمینه ای را جور کند که بقیة اعضای خانواده ام، شوق آنها را بگیرد و از خداوند می خواهم بیش از هر چیز به پدرم صبر دهد و از مادرم می خواهم که اگر برای من گریه میکند از شوق خوشحالی برای من گریه کند و من گفته ام که این آرزوی من است که شهید بشوم چون شهادت میانبری است برای تکامل و رسیدن به خدا و برای این که بهشت را نصیب خود کنیم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

زندگینامه شهید عزیز اللّه ادیبی پور:

بسمه تعالی

عزیز اللّه ادیبی پور در تاریخ 1342 درشهر ستان دزفول چشم به جهان گشود.

از بدوشروع انقلاب یعنی باشروع تظاهرات مردمی برعلیه شاه که اکثرفعالیت ها ازمساجدشروع شده بود ایشان نیز فعالیت خود را ازمساجد شروع کردند چنانچه مرکز فعالیتها با شروع انقلاب در مسجد بازار بود ایشان نیز در مسجد شروع به فعالیت کردند.

زمان شهادت: شهید عزیز اللّه ادیبی پور در مورخه 14/2/1360 در یکی از جبهه های دزفول در صالح شطط بعد از خنثی کردن یک میدان مین به همراه همرزم شهیدش سید حسن غفاری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این در صورتی بود که عملیات های اصلی و کلی رزمندگان در جبهه ها شروع شده بود و اکثر فعالیتهای ایشان شبیخون و خنثی کردن میدان مین بوده است.

روحش شاد و یادش مستدام باد.

 

دانلود نرم افزار پیام رسان ایرانی "سلام"

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ب.ظ

پیام‌رسان صد در صد ایرانی "سلام " دارای بخش‌های مختلف گفتگوی خصوصی، چت گروهی، اشتراک‌گذاری تصاویر، امکان کمپین سازی و هشتگ گذاری، جستجو در بین کاربران و تگ‌ها و ده‌ها قابلیت دیگر است.

این نرم‌افزار موبایلی حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است و به‌زودی نسخه رایانه‌ای آن نیز عرضه خواهد شد.

به گفته طراحان و سازندگان، نرم‌افزار سلام در حال حاضر دو امکان اینستاگرام و تلگرام را باهم دارد، یعنی شما می‌توانید هم عکس‌های مختلف را با دوستان و کسانی که در شبکه اجتماعی سلام هستند به اشتراک بگذارید و هم قسمت لایک، فالو کردن وکامنت را داشته باشید.

این برنامه اندرویدی که توسط گروهی از برنامه نویسان ایرانی تولیدشده است، با پشتیبانی از سرورهای قدرتمند خود امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی همچون تلگرام، وایبر، اینستا گرام و... را داراست.

تاکنون هفت نسخه از نرم‌افزار "سلام " تست‌شده و نسخه هفتم و آماده‌به‌کار آن نیز همزمان با بزرگداشت سلمان فارسی فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد.

این پیام‌رسان ایرانی، باقابلیت گرافیکی بالا، سرعت ارسال داده‌ها اعم از عکس و فیلم و پیام در این قسمت برای کاربران آماده‌ دانلود شده است.

http://nafee.ir/sites/default/files/salam_0.apk

شهید محمد برنا

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیتنامه برادر شهید : محمد برنا

هر کس که مرا طلب کند ، میباید آنکس که مرا یافت میشناسد ، آنکس که مرا شناخت دوستم میدار آنکس که مرا دوست داشت بر من عشق میورزد و آنکس که به من عشق ورزید من به او عشق میورزم و به آنکس که بدان عشق ورزم میکشم او را و آنکس را که کشتم خونبهایش بر من واجب است و آنکس که خونبهایش بر من واجب شد پس من خود خونبهایش هستم .

به نام خداوند شهیدان و با سلام و درود به رهبر کبیرمان و نور چشم امت اسلام قلب ملت و امید مستضعفان جهان خمینی کبیر و با سلام درود بر تمامی شهدای اسلام این چند جمله و نوشته ای با دست ناتوان مینویسم امیدوارم که خداوند قبول کند و برای امتم و خانواده ام مفید باشد پس خدا خود کمکمان کن تا از بزرگان صالح و شهداء خودت باشیم و از کسانی باشیم که نعمت داده ای ، و ای معبود و یکتای عالم مرگم را فقط در راه خودت قرار ده تا شاید مورد قبول و لطف تو گردم پروردگارا ارادهای عطا کن تا تمام اعمالمان را فقط برای تو انجام دهیم و نه برای ظاهرسازی و نفس اماره باشد زیرا نفس شیطانی ما را ببدی میل می دهد مگر اینکه خود رحم کنی برادران بدانید زندگی و دنیا مثل پلی است که باید از روی آن گذشت و به جهان نهایی و آخرت رسید و توقف روی آن نباید بکنیم و دنیا همچون مقدمه ای برای آخرتمان است پس چه بهتر که برای رسیدن به اعلا درجه کمال معنویت بهتری و بزرکتری داشت خود یعنی خون سرخ خودمان را تقدیم خدا کنیم تا انشاءالله که خدا قبول کند و آخرتمان را با دادن خون خود بخریم نه خریدی مادی بلکه خریدی معنوی و آن رضای باری تعالی باشد .

ای عزیزان درست است من احساس میکنم که نا حال در طول عمرم نتوانستم خدمت بسزایی به اسلام و قرآن بکنم و شاید بتوانم با مرگم خون ناقابلم را فدای اسلام بکنم و از این هم باید خوشحال باشیم و این مرگ و درس را آموزگارمان امام حسین(ع) به ما یاد داده و میدانیم که مکتب انا لله و انا لیه راجعون است پس خانواده و نزدیکان هیچگونه ناراحتی در مرگ من ندار و از شما می خواهم برای رضای خدا و شادی روح ما هیچ گونه ناراحتی نکنید و لباس سیاه و از این قبیل نپوشید بلکه افتخار کنید که شما نیز توانسته اید فرزندی حقیر و ناقابل را تقدیم خدا کنید و افتخار شما طوری باشد که برای جامعه همیشه الگو و سمبل نیکی و یاور انقلاب باشید و همیشه بیاد خدا باشید ای عموم مردم و ای برادران و خواهرانم از امام دور نشوید و تمام حال بیاد امام باشید و او را دعا کنید و پشتیبان او باشید و از روحانیت مبارز همیشه در سنگر انقلاب حمایت کنید زیرا همانطور که امام می فرماید روحانی مثل یک طبیب و همه جا و برای همه است و با این پشتیبانی و یاری مشت محکمی بر دهان ابر جنایتکاران امریکا و شوروی و ایادی خودفروخته آنها در داخل و خارج میزنیم و با خواست خدا آنها نابودند و اسلام پیروز و ای عزیزان مواظب اعمال و کارهایتان باشد تا مگر خدا نخواسته خدشه ای در اسلام داریتان و در پاسداری از قرآن انحرافی چه گروهی و سازمانی و غیره ایجاد نشود و چند کلماتی با برادران رزمنده و پاسدارم – ای برادران عزیز شما با اتکاء به خداوند و یاد او به به پیش روید و بدانید تا یاد خدا و پشتیبانی مردم هست پیروزید و خداوند خود وعده نصرت داده .

ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم و با بعثیون کفار به سختی مبارزه کنید و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکسبون دین الله (بقره 193) .

برادران پاسدار همانطوریکه پاسداری شجاع در جبهه علیه کفار هستیم نیز پاسداری شجاعتر و پر استقامت تر برای خود باشیم و بقول امام نکند که این پیروزیها در جهاد اصغر موجب غرور ما شوند و پای خود را از گلیم خویش بیرون نهیم و از یاد خدا غافل شویم . چند کلماتی با برادران جلسه ، برادران عزیز و معلمان من شما نیز به فعالیت خود هر چه بیشتر افزوده و جلسه را بهتر نگهدارید و درست است که برادران من نتوانستم زیاد به مسجد بیایم و از شما و جلسه کسب فیض برم ولی امید دارم که مرا ببخشید و ای مبلغین از همین بیشتر سعی کنید تا برادران را جذب کنید و از انحرافات آنها جلوگیری کنید که مسئولیت شما بسی بزرگ است و چند کلماتی با برادران عزیزم : که چه بگویم که بخدا قسم حقیرم از نوشتن برای شماها بزرگان هستید و گرچه شما برایم مایه سرعش بوده اید ولی در هر حال همیشه جمع خود را هر چه بیشتر و بهتر داشته باشید و تمام درد ما و گرفتاریها را بهم در میان بگذارید و در صدد رفع آنها باشید و برادران همیشه وصایای شهید عزیزمان محمود و عبدالعلی را بجا بیآورید و اجتماعات خود را داشته باشید و حتماً به خانواده های شهدا به اندازه توانایی سر بزنید ، زیرا که خود بهتر می دانید و ای برادران بر ایمان دعا کنید تا اینکه خداوند مرا ببخشد و اگر تقسیرات و اشتباهاتی در اعمالم مشاهده کرده اید که انشاءالله مرا ببخشید و در آخر چند کلماتی و نصایحی حقیر از فرزندی حقیربرای خانواده و آشنایانم :

پدر عزیز امیدوارم که مرا عفو کنید که نتوانستم فرزندی شایسته و زحمت کشی برای شما باشم و امید عفو دارم و امیدوارم بعد از من پدری و فردی شایسته باشی چه در کارهایت و اخلاقت و چه در مسئولیت و هر چه بیشتر ، بهتر خون من باعث تغییر و انقلاب در خانواده و همة ما بشود ای برادران رحیم و احمد از شما کمال تشکر را دارم و از شما می خواهم که همیشه مهر و محبت خود را همانطور که همیشه داشته اید هرچه بیشتر و بهتر همیشه و در هر حال داشته و از شما می خواهم که یار و یاور امام باشید و همیشه یاد خدا کنید و برادرانی فعل و تا بتوانید کمک به مستضعفان نمائید برادر احمد تو نیز که الان نمی دانم در کدام جبهه حق علیه باطل هستی که خدا نگهدار تو باشد امیدوارم که رفتن ما به جبهه و خدمت بر ایمان هدفدار باشد و نیتمان پاک و خالص باشد و چه با قلم و چه با زبان و یا اسلحه مان حهت خدمت به اسلام باشیم و ای خواهرانم که شما باید هر یکتان چون زینب(س) باشید و همچون زهرا (س) فرزندان پاک و مبارز اسلامی پرورش دهید و هر چه بیشتر حجاب و عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنید و در بپا داشتن نماز ای عزیزان خانواده سهل انگاری نکنید زیرا که نماز سنبل و سلاح ما مسلمین است و همیشه نمازتان را به جا آورید در نمازجمعه ها و دعاها شرکت کنید و گرفتن به این مراسم غفلت نکنید زیرا به وسیله همین دعاهاست که بتوانیم بخدا نزدیک شویم و خدا ما را یاری می کند و همین نمازجمعه هاست که وحدت مسلمین در آن است و با کمبودها بسازید و صبر و استقامت داشته باشید و از افراط و تفریط کاریها جلوگیری کنید و در نظر داشته باشید که از چه نظر مادی و اقتصادی ما در چه وضعی هستیم برادران من اندی چند مقداری پول دارم هر چه مقدار که می دانید به مستضعفان کمک کنید و اگر قرضی یا چیزی داشتم آن را بدهید و حتی برادر رحیم یک خواهش دارم که شما یادگیر از برادران به روابط عمومی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی رفته و از برادر ...یک بیرق سبز و قرمز بگیرید و آنها را به درب منزل نصب کنید همة شما را بخدا می سپارم به امید خدا .

(همة لباسهای نظامیم و دیگر وسایل را به فقرا یا تحویل سپاه دهید .)

خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

والســــلام

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی نامه برادر شهید محمد برنا

برادر شهید محمد برنا در سال 1343 در خانواده‏ای متوسط اما بسیار مذهبی چشم بجهان گشود و دوران کودکی بلکه تمام دوران زندگی خود را صرف مجالس و محافل دینی نمود و بعداز شروع انقلاب اسلامی ان برادر نیز همانند سایر برادران همطراز خویش با دید عمیقی که نسبت به این نقلاب داشت و اینکه حیات اسلام را در باور نگهداشتن این انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود (عج) است ، به پاسداری از انقلاب اسلامی مشغول شد . این برادر متعهد با مایه گرفتن از تعالیم مقدس اسلامی و الهی و با راهنمائی قرآن و قوانین اسلام و ولایت فقیه نه تنها در مبارزه با خصم بلکه در مبارزه با نفس که بقول امام جهاد اکبر است ، نیز در مبارزه با نفس که بقول امام جهاد اکبر است ، نیز ، بسیار کوشا و موفق بود . برادر شهید در تمام دوران انقلاب در تمام دوران انقلاب چه پیش از جنگ و چه بعد از آن با بصیرتی که قرآن مجید به مؤمنان راه خدا سفارش می‏دهد و با آن بینش الهی خویش طرحها و توطئه هائی را که دشمنان داخلی و خارجی بر علیه کشور اسلامیمان ریخته بودند شناسائی و به شدت با آنها مبارزه می‏کرد و در تمام دوران زندگی پرافتخار خویش هرگز از مبارزه با آنها خسته نشده و تعصبی خاص نسبت به اینروهکهای محارب  با انقلاب اسلامی  داشت وبا تیز بینی نشت گرفته از اسلام آنها را طرد ومحکوم میکرد، واقعا قلم از به نظم و نثر درآوردن کلماتی درمورد زندگی این بزرگ مردان تاریخ اسلام عاجز و فکر نیزخسته است ؟زیرا باید این الگوهارا معرفی کرد و از چهره‏های نورانی نها زنگار مادیات را زدود ، و معرفی کرد تا از این نمنه ها و از این پاک باختگان شیر مردانی چونان خودشان و پرورده شود .برادر شهید محمد برنا دارای اخلاقی بسیار نیکو و حسنه بود بطوریکه احدی از دوستان خوبی را نیازرد و انسانی پاک ، ساده و بی آلایش و خالی از هر گونه مکر و حیله بود و همه دوستان او شدت علاقه را نسبت به وی ابراز میداشتند : و او را فردی بسیار مؤمن ، متقی با وقار میدانسته و نهایتاً بسیار دوست میداشتند این صفات به مال نوشتن در مورد خصوصیات اخلاقی وی را نمیدهد و فقط یکی از خصوصیات اخلاقی بارز این شهید با مجد ، اینکه هرگز چهره اش را غصبی از دوستان ، عبوس و گرفته تبسمی که پیامبرش سفارش به مؤمنان میدهد از لبانش ترک نمیشد . در حین سکوت راز دار و در حین رازداری ، متواضع و در حین متواضع بودن بون ، پر تلاش و در حین پر تلاش ی عابد و در عبادت چونان پرنده ای بود که پرواز بسوی ا…را شروع کرده و حضور قلبش را خبر می داد .

برادر شهید محمد برنا اوقات زمستان را به درس خواندن مبادرت میورزید و در اوقات فراغت تابستان روح بزرگ خویش را با کار کردن صیقل می داد ، چرا که مولایش علی (ع) می‏فرماید : کار روح انسان را صیقل می‏دهد و او نیز شیعه و پیرو او بود . همچنین این برادر شهیدمان دررس خواندن نمونه بود و جزء شاگران نمره اول کلاس بود و حتی اوقاتی که در جبهه بودند با وجود اینکه حدود نصف سال را سر کلاس حضور نداشتند با نمرات عالی از دروسی که امتحان داده بودند قبول شدند . آری این سرباز نمونة اسلام است. گاهی در سنگر درس دشمنان اسلام را سرافکنده می‏کند و گاهی شکست دشمن را در جبهه می یابد لذا درس را رها می کند و و به مبارزه با دشمن در جبهه میپردازد آنگاه که  در مدرسه است با تبلیغی ، با درس خواندنش و با فعالیت در انجمن اسلامی مدرسه اش حضور در صحنة انقلابش را به خدا و ثابت می‏کند و گاهی با رفتو شهید شدنش ، مؤمن بودن به خدایش را اظهار و نمایان میسازد .

برادر شید محمد برنا از ابتدای جنگتحمیلی در ارگانهای انقلابی ، اسلامی مشغول خدمت و از آنجا به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و خدایش او را انتخاب می کند و جزء منتخبین و قبول شدگان آزمایشهای الهی محسوبش میدارد و بسوی خویش می‏خواندش . شهید مجمد برنا در حلة پیروزمندانة  رمضان با وجود اینکه مصداق عالی کلمه رمضان شده است چرا که رمضان یعنی پاک کردن نفس از بدیها و آلودگیها در حالیکه نفس مطمئن شده است و خدایش ازاو راضی است و او نیز از خدا راضی بسوی او می شتابد .

خداوند انشاء الله روح او و همراهان و همرزمانش را با روح شهیدان جنگ بدر و حنین و کربلا محسور نماید . انشاء الله خداوند منان توفیق ادامة راه این شهیدان را گرانقدر و پاکباخته را به ما عطاء نماید .

انشاء الله

بسم الله الرحمن الرحیم

خاطره ای از برادر شهید محمد برنا

 

برادر شهید محمد برنا هنگامی که در جبهة نبردحق علیه باطل حضور داشتند چند شبی بود که دوستان و همرزمش متوجه غیبت او بودند ، در یک نیمه شب برای پیدا کردن او به جستجو می پردازند ، بعد از مدتی جستجو یکی از برادران همرزمش او را در یک محل خلوتی در حال رازو نیاز با پروردگار و خالق و معبود خویش و نماز شب خواندن می یابد و او را در گرریستن و طلب مغفرت از معبود غفار خویش میبند .

آری مردان خدا را هر فرصتی برای نزدیک شدن به خداوند و پرورندان روح بلند خویش کمال استفاده را میبرند تا روح بلند خود را بلندتر و مقام عالی خویش را در نزد پروردگار متعالی نمایند .. ومحمد برنا یکی از این مردان و پاک باختگان ، راه خدا می باشد که اینچنین و در این موقع حساس از اوقات خواب و استراحت خود برای نزدیک شدن به معبود و معشوق خویش استفاده می‏کند.

یکی از دوستان نزدیکش چنینی تعریف می‏کند :

در ایام ماه مبارک رمضان و چند روز قبل از عملیات ظفرمندانه رمضان برادر شهید محمد برنا برای دو روز به شهر آمده بود این دو روز را روزه گرفته بود و در چنین حالی به من (دو شهید) گفتند که از اینکه نمی توانم در جبهه روزه بگیرم خیلی ناراحتم کاش در جبهه هم می شد روزه گرفت . این سخنی است که برادر شهیدمان در حالی که در جبهه با باطل می‏جنگید از ته قلبش بیرون می آید واینچنین اظهار ناراحتی می کند . و این ناراحتی برادر شهیدمان تنها نیست ، بلکه ناراحتی درونی تمام شهیدان و رزمندگان اسلام بوده و هست و آرزو میکند تا بتوانند در حین جهاد اصغر (جهاد با کفار ) جهاد با نفس(روزه) نیز داشته باشند . برادر شهیدمان هنگامی که برای دیدن خانواده و اقوام و دوستان به شهر می آمد روزهای دوشنبه و پنجشنبه راحتی المقدور روزه می گرفت و این نشانگر شدت توجه وی به خودسازی و علاقه به رهبر خود امام خمینی (ره) انجام فرامینش در جهت خودسازی درونی می باشد .

 

والسلام


حلقه جلسه جوانان مسجد امام جعفر صادق (ع) بعد از حدود گذشت یک سال در روز یک شنبه مورخ 16خرداد 95 تشکیل گردید. این جلسه که با حضور قریب به 20 نفر از اعضای جوان در پایگاه امام جعفر صادق (ع) برگزارشد حدود یک ساعت به طول انجامید.

شهید ناصر بلخ

| دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷ ب.ظ

وصیت نامه برادر شهید: «ناصر بلخ»

بسم رب الشهداء

سلام به خانواده و دوستان و برادران ، من آخرین حرف هایم را با شما درمیان می گذرام. برادران و خانواده راهی را که من انتخاب کرده ام ، راهی است که قبلاً به دنبال آن می بودم و هم اکنون به آن رسیدم. وآن راه جهاد و شهادت است.چرا که جهاد نقطه تکامل انسان است. انسان با جهادوشهادتش به بشریت کمک می کند که آن ها بتوانند کار هایی را که برای خدا انجام می دهند همانندعلم اندوزی و غیره، زیر سایه خون شهدا انجام دهند.

پدر و مادر بزرگ و مهربان ، این راکه من رفتم ، این راه خداست، لکن شهید مقامش پیش خداوند خیلی بزرگ است، همچنانکه خدا می فرماید : من هر که را دوست بدارم ، او را به قتل می رسانم، وهر که را به قتل رساندم،

می برم و خونبهایش را می دهم.

پدر و مادر عزیز، اگر ناراحتی از من دیده اید ، مرا به بزرگی خودتان ببخشید و مادر، امیدوارم شیرت را حلالم کنی. پدر و مادر خیال نکنید که من از میان شما رفته ام چرا که هر جا که باشید من با شما ودر میان شما هستم.

پدر اگر من در گذشته برای شما ناراحتی ایجاد کرده بودم، از این بود که نمی دانستم، وحالا می دانم که حق با شماست. پس حالا معذرت می خواهم.

مادر و پدر برای من گریه نکنید، بلکه چهار برادری که دارم، آن ها را بزرگ کن و لباس نظامی به تن آن ها بکن عازم به جبهه فرما.و راه و حق و حقیقت را به آن ها نشان بده. ما همه به سوی خداوند می دویم، و شما هم به سوی خداوند می روید.پس چه بهتر به نیکو ترین و وجه برویم، و بهترین توشه را برای آخرت همراه داشته باشیم. که این توشه جز با عمل نیک و آن هم عمل نیکی که برای خدا باشد بدست نمی آید. برادران کلیه ستاد و مسؤلین ستاد از پا ننشینند، تا پیروزی عدل الهی، و نابود کردن ارتش صدام و صدامیان به زمین بزنید. چنانچه اسلام در خطر است. ما همه جان خود را برای خداوند و اسلام و امام که یک رهبر واقعی است، ما همه جان خود رانثار بکنیم. باشد که خداوند این هدیه کوچک ما را بپذیرد.

دوستان و برادران عزیز از همه شما درخواست می کنم در زندگی پیامبران به خصوص امام حسین بن علی(ع) بیشتر مطالعه کرده و نکات زندگی آن ها را فرا گیرید و عمل کنید، و امیدوارم که در تمام جبهه ها چه در جبهه نفس و چه در جبهه جنگ پیروز و سر افراز به بیرون بیایید و از کتاب خدا «قرآن» و کتاب علی (ع) «نهج البلاغه» استفاده و عمل کنید، و همیشه در همه کارها به یاد خدا باشید.

برادر کوچک شما ناصر بلخ

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی نامه ی برادر شهید ناصر  بلــخ

ولا تحسبن الذین فی سبیل الله امواتا بل احیأ عند ربهم یرزقون :

بنام خدا و با یار هستی بخش او که جانها از او توان و قلبها از او روشنایی ، یاران در پناه او محبت و دلباختگان در لوای او می آرمند و عاشقان در عشق او پر و بال سوخته به دیار رحمت بی منتهایش پر می کشند و بار دیگر بپای گلی از گلزار شهیدان ، شیفتگان علی (ع) و پاکباختگان مکتب حسین و دلباختگان زهرای مرضیه می نشینیم تا رمز و راز و نیایشها او را هر چند کوتاه و با قلم شکسته و ناتوانی اما رمق در رگها دویده بیان کنیم . خدایا بار دیگر سخن آغاز کردیم تا کلام و پیام و رمز فتح و ایثار و شهامت شهیدان را زیر لب زمزمه کنیم تا نکند این شهیدان بخون خفته مان در ذهن ها فراموش شوند و دیگر با آن ها بیگانه شویم تا نکند خدای نا خواسته عهد و پیمانی را که در ابتدا با آن ها در ایام مبارزه بر علیه ظلم و ستم و کفر و شرک و نفاق بستیم از یاد ببریم و در لاک خویش فرو رویم و اصلاً فراموش کنیم که چه خونهای پاکی در پای این نهال مقدس جمهوری اسلامی ریخته شد تا این حکومت مقدس در این سرزمین گل کرده و شکوفه داده است .

شهید ناصر بلخ در اول شهریور ماه 1341 در خانواده مذهبی و معتقد به اسلام پا بعرصه ی وجود گذاشت از آنجا که در خانواده ای مذهبی و معتقد و پای بند به احکام الاهی بود با پدر به مسجد این سنگر همیشه زنده ی اسلام پا نهاد و با بپا داشتن نماز اولین پایه ی محکم الهی ایمان و تعهد خود را نسبت به خداوند قادر متعال پایه ریزی کرد دوران کودکی وی همواره با حوادس مختلف گذشت تا این که در سفری به مشهد که همزمان با قیام امت مسلمان بود از مشهد به قم عزیمت کردند در قم بود که خبر شهادت مرحوم سید احمد کافی منتشر شد بعد از نماز مغرب و عشا اعلام می شود که مجلس ترحیمی به مناسبت شهادت مرحوم کافی برقرار است از آنجا که شهید علاقه‌ی زیادی از آوان کودکی به انقلاب داشت با افراد دیگر به طرف محل مجلس منعقده می رود بعد از حادثه خود شهید برای پدرش نقل می کند که بعد از این که مجلس منعقد می شود بعد از سخنرانی یک روحانی بالاخره مجلس را طاغوتیان بر هم زده و مردم بطرف خیابان آمده اند و کار به تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور کشیده می شود که شهید نیز بطرف محل اقامت خود راهی می شود دوران کودکی ایشان سپری می شود شهید در این اوان در تظاهرات و فعالیت های ضد رژیم سعی و کوشش زیادی همراه با دگر افراد مسجدی خود می کند و در این راه متحمل رنجهای زیادی می شود تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز می شود شهید بعد از پیروزی انقلاب همواره محافظی محکم و پا بر جا برای انقلاب بود و تا آن جا که می توانست و از دستش بر می آید از کمک به انقلاب دریغ نمی کرد ضمناً یاد آوری می شود که شهید همانند شاگردی ماهر و براستی فرزندی خلف و صالح در دکان پدرش کار می کرد و همواره یار و یاوری برای پدر بود حوادث بعد از پیروزی یکی بعد از دیگری رخ می داد تا این که جنگ تحمیلی عراق به دستور امریکا از جانب مهرة سر سپرده و مزدور غرب و شرق بر ایران اسلامی آغاز می شود شهید نیز سریع خود را به مسجد معرفی می کند و در میان قیل امت حزب الله از حریم انقلاب و مرز و بوم اسلامی به دفاع می پردازد شبها در سنگر نگهبانی و روزها در میان دوستان و میانه های روز و میانه های شب هنگام فراغت هر وقت که می شد به دعا می پرداخت او همیشه راز و نیاز عمیق با خداوند سبحان داشت هر وقت داخل محیط بسیج می شدیم صدای ضبط صوتی را که او امانتی دعای کمیل مولایش علی (ع) را گذاشته بود و گوش می کرد و آن اشکهایش که خدا یا گویی در این عالم نبود و از مرز خاکیان پا فرا نهاده و در صفر اولیای تو با توبه راز و نیاز می پرداخت و خلاصه این که احکام خدا را بخوبی بجای می آورد و جلسه ی قرآن از او ترک نمی شد هیچگاه دیده نمی شد که کسی را ناراحت کند تا زمانی که در میان دوستان بود مجلس دوستان را خوشبو از اخلاق پاک و مطهر و سخنان دلربایش می کرد گویی گلی بود از گلستان عاشقان که دیدار محبوب را انتظار می کشید او همواره با دوستانش راهی جبهه های مختلف می شد تا از اسلام و انقلاب اسلامی پاسداری کند هنگامی که برای آخرین بار می خواست به جبهه برود به پدرش می گوید که اگر مرا دوست داری خودت باید مرا روانه جبهه کنی و نیز به مادرش می گوید که اهمیتی ندارد که بر سر مزارم حاضر بشوید یا نشوید آنچه اهمیت دارد این انقلاب و اسلام و رهبر هستند ما باید فدای اسلام و قرآن و امام بشویم تا در سایه ی این نور راه و سراط مستقیم بپیمائیم که از اولیای خدا عقب نمانیم آری این سخنان شهید برای ما باید اسوه باشد نه این که فریادمان تنها در سخنمان باشد همچون مولایمان علی (ع) باید در سنگر عمل به احکام الاهی نیز این چنین محکم و پابرجا و استوار حرکت کنیم تا آنچه را که مد نظر خدای تعالی که همان خلیفه الله روز انسان است برسیم تا اینکه شهید راهی زجبهه می شود و همراه با دیگر شهدای عزیز در عملیات فتح المبین با نام مقدس زهرای علی ، زهرای رسول الله و زهرای خداوند متعال به ملکوت اعلی پر میکشد تا شاهدی دیگر باشد از شهیدان به خون خفته در این راه حق تا شاهدی دیگر باشد از خیل عظیم ره پویان و پاکباختگان مکتب حق که مبادا حق در این راه شکستی و خللی و ضعفی در آن رخ نماید آری شهیدانمان رفتند و این حکومت و این اسلام و این بقول امام بزرگوارمان امانت عظیم و این امام و رهبر را به ما سپردند و باشد که ما هم پاسداران خوبی باشیم تا از این خونهای پاک محافظت کنیم . و نگذاریم بار دیگر حکومت سرسپردگان و ظالمان بر سر کار آید زیرا که شهید در آخرین کلامها و گفت گوهایش با اهل منزل سفارش بچه ها را می کند که روزی به فلسطین بروند و این سرزمین عضب شده را از دست ظالمان و حاکمان جور و غاصبان سرزمین مسلمانان و اولیای خدا را از لوث وجود کفار پلید و دشمنان خدا و رسول او پاک کنند .

(( نصر من الله و فتح قریب ))

روحش شاد و راهش مستدام باد

در شامگاه جمعه 14 خرداد ماه فیلم داستانی هنگامه باموضوع مدافع حرم  برای اولین باردر شهرستان دزفول و پایگاه امام جعفر صادق(ع)برای دومین باراکران شد.